Mi az az arculattervezés?

Az arculattervezés egy vállalat, márka vagy szervezet vizuális és esztétikai megjelenésének, valamint az azonosító jellegzetességeinek tervezése és kialakítása.

Az arculattervezés célja, hogy egy egységes, könnyen felismerhető és összhangban lévő képet hozzon létre a vállalatról vagy márkáról. Ez elősegíti a brand azonosítását és emlékezetessé teszi a célközönség számára.

Az arculattervezés több különböző elemet foglal magában, például:

Logó: A vállalat vagy márka logója a legfontosabb arculati elem, és olyan egyedi grafikai vagy szimbolikus jelkép, amely a vállalat azonosítójaként szolgál. Ennek lehet több stílusa: lehet bonyolult illusztrációs grafikai elem, mint például a Starbucks logója, de lehet letisztult tipográfiai logó is mint a Microsoft vagy Westend logója.

Tipográfia és színpaletta: Az arculat részeként meghatározott színek, amelyeket az összes kommunikációs anyagban, mint például a weboldalakon, hirdetéseken és csomagolásokon, egységesen használnak. Fontos még az állandóan használt betűtípusok és betűstílusok meghatározása, például az egységes betűméret és betűszín alkalmazása a vállalati anyagokon. Ezt arculati kézikönyvben szokta meghatározni a tervező.

Grafikai elemek: Ezek lehetnek kiegészítő grafikai elemek, amelyek a logót vagy a márkát kísérik, például grafikai tapéták vagy képek. Olyan vizuális elemek, amik a logó megjelenése mellett mégerősebben és konzisztensebben segítik a felismerhetőséget.

Például egy nagy piros felületen egy fehér üveg sziluettről mindenkinek a CocaCola jut eszébe, ez is egy ilyen vizuális grafikai elem.

Stílusirányelvek: Az arculati tervezéshez tartozó irányelvek, amelyek meghatározzák, hogyan kell alkalmazni a fenti elemeket a különböző anyagokon és kommunikációs csatornákon. Ezeket is a fent említett arculati kézikönyvben szokták összegezni.

Csomagolás és marketing anyagok: Az arculatot alkalmazzák a termékcsomagolásban, prospektusokban, hirdetésekben és minden olyan anyagban, amelyet a vállalat vagy márka a közönségéhez eljuttat.

Tehát miért is fontos az arculattervezés egy cég számára?

A fentiek alapján kikövetkeztethető, hogy a legfontosabb hozzáadott értéke az arculattervezésnek az azonosíthatóság és emlékezetesség. Egy jól kialakított arculat segít a vállalatnak vagy márkának könnyen felismerhetővé válni a saját piacán, és emlékezetessé válni a fogyasztók, valamint az alkalmazottak számára. Összességében az arculattervezés kulcsfontosságú a vállalati siker szempontjából, mivel segít a vállalatnak megjelenni és megkülönböztetni magát a versenytársaktól, megerősíteni a márkaértéket, és összehangolni a kommunikációt a célközönséggel.

Az arculattervezés egy hosszú távú befektetés. Ha a vállalat vagy márka hűségét építi fel a fogyasztók körében, akkor hosszú távon is erős pozíciót élvezhet a piacon. Tehát tekinthetünk úgy, hogy ez előbb vagy utóbb mindenképp egy fontos pont a cégek életében